LECTURI - Cum să devii un nimeni, Iulian Comănescu

Adăugat la 07 aprilie 2010
Trimite pe: Yahoo

După un titlu căutat contraintuitiv şi uşor confuz, subtitlul vine lămuritor: "Mecanismele notorietăţii, branduri personale şi piaţa media din România". O arie de dezvoltat extrem de largă, care condamnă şi scriitori mai experimentaţi la inegalitate în scriitură.


Comănescu se simte bine în analizele de media şi în prezentarea evoluţiilor grupurilor de presă din România. Mai puţin generos este cu zona de new-media, pe care o creionează de la mare distanţă. În fine, cele mai vulnerabile sunt observaţiile teoretice privind imaginea publică personală, salvate doar de anecdotele din experienţa personală şi micro-portretele în general inspirate.

Autorul promite o privire înăuntrul industriei autohtone a celebrităţii. Este o promisiune respectată. Volumul e simultan şi foarte transparent un instrument de marketing pentru consultantul I.C. Atrag atenţia câteva reuşite clare: recuperarea profesională a lui Dan Diaconescu (pag. 147) şi o concluzie incitantă la discuţia despre vedete şi celebrităţi - "persoanele publice cu virtuţi cu adevărat exemplare sunt prea puţine" (pag. 75)

O lectură lejeră (câteva pagini în pdf), în care se simte mâna unui jurnalist cultivat, care trece dezinvolt dintr-un domeniu în altul. Aceeaşi trăsătură devine supărătoare, atunci când tonul relaxat se colorează în condescendenţă.

Este prima carte românească despre vedete, celebrităţi şi branding personal, cu aplicaţii la realităţile autohtone. Sunt menţionate aici cele mai multe dintre conceptele, abordările sau lecturile esenţiale. E o deschidere de drum agreabilă, care sugerează că autorul a păstrat chestiunile mai solide - şi bănuit mai indigeste - pentru alte ocazii.

Obligatoriu de citit pentru cei interesaţi de construirea şi întreţinerea imaginii publice în România.

 

Cum să devii un Nimeni, Iulian Comanescu
2009, editura Humanitas, 200 pag

 
LECTURI - Cum să devii un nimeni, Iulian Comănescu

Cele mai noi feţe


Răsvan Radu

Răsvan Radu

director general Unicredit Ţiriac Bank
PRO
2
CONTRA
4
Mişu Negriţoiu

Mişu Negriţoiu

director general ING Bank România
PRO
3
CONTRA
3
Florin Talpeş

Florin Talpeş

preşedinte Softwin
PRO
8
CONTRA
3

Cele mai noi comentarii

prea mult spus despre un text pentru un cantec... »
Si ar fi contat?... »
ambalaj... »
Autentificare:
Username:
Password:
Nu ai cont? Inregistreaza-te