Tabel CIP - Componentele Imaginii Publice
Informaţiile publice şi gratuite avute la dispoziţie sunt suficient de detaliate pentru a permite o anamneză a oricărei personalităţi publice de prim rang. Ordonarea figurilor publice în domenii distincte este numai un prim pas.
O analiză mai amănunţită presupune plasarea componentelor imaginii publice în categorii de unităţi omogene. Am identificat nouă asemenea clase de trăsături ale imaginii publice, pe care le-am plasat ordonat într-un continuum definit de două axe:
- extensia privirii (nivelul de rezoluţie al analizei: microgrup, grup profesional, societatea ca ansamblu)
- durata la dispoziţie (trecut-prezent-viitor)
La o limită, prima categorie de trăsături de bază ale imaginii publice personale ţine mai mult de personal, decât de public. Aspectul exterior - care oferă răspunsuri la întrebări de tipul: "cum arată?" - presupune un set de descriptori valabili pentru orice om, chiar înainte sau în lipsa nivelului de "persoană". La cealaltă extremă, posteritatea - suma faptelor şi a ecourilor acestor fapte în plan social - descrie la modul cel mai general posibil, la distanţă în timp şi la rezoluţie minimă, o persoană publică. Şi doar o persoană publică, pentru că pentru marea majoritate a oamenilor, categoria ultimă este inaplicabilă!
COMPONENTELE IMAGINII PERSONALE DUPĂ PRIVITOR
Grupul familial | Grupul profesional | Ansamblul societăţii | |
Prima impresie | ASPECT EXTERIOR | BRAND PERSONAL | CONEXIUNI |
înfăţişare | brand | "famiglie" | |
Promisiunea | COMUNICARE directă | EXPUNERE PUBLICĂ | TEXTE |
discurs | notorietate | credinţe | |
Confirmarea | COMPORTAMENT | RELAŢII PUBLICE | FAPTE |
etichetă | reputaţie | posteritate |
Comentarii
