Oameni şi branduri româneşti de top

Adăugat la 20 iulie 2010
Trimite pe: Yahoo

Synovate România a publicat Top 2010 Brands, un studiu în care găsim şi un clasament al celor mai puternice branduri româneşti. Ca vehicul pentru brandul personal, numele bun al companiilor întăreşte imaginea personală a celor care conduc afacerea respectivă. Cine sunt cei 10 români care beneficiază de pe urma forţei de brand a business-ului pentru care lucrează?


O cercetare superficială (mea culpa) aduce rezultate dezamăgitoare. Sunt destul de puţini românii care câştigă notorietate prin intermediul brandurilor româneşti de mare putere. Motivul principal ţine de faptul că 6 din 10 zece branduri sunt controlate de companii străine, care plasează în poziţiile de decizie străini, păstrând pentru autohtoni puţine posturi cu influenţă reală şi mare vizibilitate.

Constantin Stroe şi Dan Voiculescu sunt singurele feţe-de-mase strâns legate de brandurile Dacia, respectiv Antena 1. E foarte interesantă situaţia lui Jean Valvis: creatorul brandului Dorna rămâne românul cel mai apropiat de numele Dorna, la şapte ani după ce a vândut către Coca-Cola. Revenirea în business-ul cu ape minerale reînvie această legătură, pentru că succesul Dorna se poate replica în viitorul Aqua Carpatica. Brandul Borsec aduce în atenţie doi oameni de afaceri pe cât de discreţi, pe atât de controversaţi: Octavian Creţu şi Nicolae Palfi deţin Romaqua, firma care controlează Borsec

Analiza completă a studiului Synovate & Biz, precum şi toate tabelele, inclusiv cele pe categorii de produse, au apărut în revista BIZ.

 

Românii din spatele bradurilor româneşti de top

Constantin Stroe, Dacia
Monica Iavorschi, Arctic
SABMiller, Ursus
ErsteBank, BCR
Octavian Creţu şi Nicolae Palfi, Borsec
Jean Valvis, Dorna (Coca-Cola)
Vimetco, Alro
Ursus Breweries, Timişoreana
Dan Voiculescu, Antena 1
FrieslandCampina, Napolact

 
Oameni şi branduri româneşti de top

Cele mai noi feţe


Răsvan Radu

Răsvan Radu

director general Unicredit Ţiriac Bank
PRO
2
CONTRA
4
Mişu Negriţoiu

Mişu Negriţoiu

director general ING Bank România
PRO
3
CONTRA
3
Florin Talpeş

Florin Talpeş

preşedinte Softwin
PRO
8
CONTRA
3

Cele mai noi comentarii

prea mult spus despre un text pentru un cantec... »
Si ar fi contat?... »
ambalaj... »
Autentificare:
Username:
Password:
Nu ai cont? Inregistreaza-te