Iulian Comănescu - tu cât de celebru eşti?

Adăugat la 24 iulie 2010
Trimite pe: Yahoo

Iulian Comănescu propune aici o ierarhizare interesantă a vizibilităţii în online. Pornind de la numărul de rezultate ale căutării după nume în Google, construieşte o scară a notorietăţii virtuale.


Cred că merită a fi făcute două observaţii.

1. Terminologie
Diferenţa dintre vizibilitate şi notorietate este numai una de mărime. Celebritatea deja implică mai mult decât a fi (foarte) cunoscut - o poveste, o serie de calităţi recunoscute etc. Iar "existenţa" este o vizibilitate minimă.

Mai corect ar fi deci să vorbim despre o scară a vizibilităţii, fără gradaţii zonale. Online-ul românesc este abia la vârsta copilăriei mici, aşa că numărul de rezultate din căutările în Google este destul de înşelător, cum observă şi I.C (pseudonime, nume proprii/nume comune, nume rare/ nume frecvente, omonimii. Ca paranteză la paranteză, la mine în Mozilla nu apare distincţia diacritice/non/diacritice!).
Probabil un studiu statistic de genul celui realizat de Daedalus (aici, studiul şi aici, explicaţiile lui Daniel Enescu) ar face dreptate unor feţe-de-mase şi ar putea extinde câmpul de utilizare a scării vizibilităţii şi în spaţiul offline. Mai ales că celebritatea nu ţine strict de vizibilitatea online. Mediul virtual e o imagine distorsionată (din motive comerciale şi din motive de autoreferenţialitate a internetului) a realităţii offline. În plus, un studiu de acest fel ar aduce clarificări în a doua chestiune.

2. Scalare
Chiar fără argumente explicite, ordinele de mărime utilizate de Comănescu par a fi adecvate, măcar intuitiv. Totuşi, e nevoie de indicii mai solide pentru a porni de "mii" pentru a ne opri la "milioane" de rezultate.

În concluzie, eu aş propune o scală strict numerică, fără etichete zonale. Şi, cu ajutorul unor analize statistice din offline, clarificarea intervalelor numerice în care se plasează diferite categorii de feţe-de-mase.

 
Iulian Comănescu - tu cât de celebru eşti?
Iulian Comănescu - tu cât de celebru eşti?
Sursa foto: 1,2

Cele mai noi feţe


Răsvan Radu

Răsvan Radu

director general Unicredit Ţiriac Bank
PRO
2
CONTRA
4
Mişu Negriţoiu

Mişu Negriţoiu

director general ING Bank România
PRO
3
CONTRA
3
Florin Talpeş

Florin Talpeş

preşedinte Softwin
PRO
8
CONTRA
3

Cele mai noi comentarii

prea mult spus despre un text pentru un cantec... »
Si ar fi contat?... »
ambalaj... »
Autentificare:
Username:
Password:
Nu ai cont? Inregistreaza-te