Ovidiu Şandor - un milionar de bun simţ

Adăugat la 17 mai 2010
Trimite pe: Yahoo
4 Vot pozitiv 2 Vot negativ

Purtăm acest dialog pornind de la Gala Premiilor pentru real-estate în Europa de Sud-Est, organizate de EuropaProperty.com. Sunteţi unul dintre cei numai trei români dintr-un juriu altminteri cu destul de mulţi membri. Ce reprezintă pentru dumneavoastră această prezenţă în juriul despre care vorbim?


 

În primul rând m-a onorat invitaţia organizatorilor de a participa într-un astfel de juriu. Pentru orice domeniu de activitate, astfel de întâlniri, manifestări şi evenimente unde se strâng oameni relevaţi din domeniul respectiv sunt foarte interesante pentru participanţi. Ar fi fost cel puţin ciudat să fi refuzat participarea într-un astfel de juriu.

 

R: Miza principală este aceea de a fi prezent alături de cei importanţi din branşă...

Miza principală este a fi prezent alături de cei importanţi din branşă, pentru că întotdeauna ai ce învăţa de la ei. Totdeauna e bine să auzi cum se văd lucrurile şi din alte oraşe central şi sud-europene. Totdeauna e bine să auzi cum se văd lucrurile din băncile finanţatoare, cum se văd din punctul de vedere al firmelor de consultanţă.

R: E o invitaţie care vine către omul Ovidiu Şandor, către omul de afaceri sau către compania pe care o conduce?

Cred că invitaţia a venit mai mult către omul...

R: Care credeţi că este motivul?

M-am întâlnit cu organizatorii, care ţin de un jurnal de imobiliare, la mai multe manifestări. Ştiu că cel puţin o dată sau de două ori au apreciat punctele de vedere exprimate de mine la acele manifestări. De acolo a apărut contactul şi legătura. Uneori mi-au mai solicitat puncte de vedere vizavi de evoluţia pieţei imobiliare din România atunci când au scris articole pe teme de genul ăsta.

R: Credeţi există în public un brand Ovidiu Şandor? În ce ar consta el?

Nu în publicul larg, să zic aşa. Chiar mă surprinde că am ajuns pe site-ul dumneavoastră, pentru că nu aş zice că sunt o persoană atât de publică. Probabil că într-un cerc mai restrâns din domeniile de activitate în care sunt activ poate că există şi poate că există în Timişoara, unde sunt activ şi unde sunt mai vizibil.

R: În ce ar putea consta acest brand?

Trebuie să-i întrebaţi pe alţii, nu pe mine! Presupun că seriozitate vizavi de ceea ce fac, fair-play în relaţiile şi legăturile cu alţii şi sper că creativitate vizavi de business-urile pe care le concep şi soluţiile pe care le propun. Asta mi-ar plăcea mie să cred...

R: Numele Ovidiu Şandor s-a născut din business-ul Modatim. În ce fel s-a detaşat numele de business-ul Modatim?

Acest lucru s-a întâmplat atunci când am început să fiu activ în mai multe domenii de activitate şi atunci imaginea mea nu s-a mai suprapus strict cu imaginea Modatim. A început să se suprapună şi cu imaginea firmei Modatim Investments, imaginea altor activităţi pe care le-am dezvoltat în ultimii ani

R: Notorietatea satisface amorul propriu. Aduce şi altfel de beneficii, mai concrete?

Notorietatea pozitivă, dacă are conotaţii relevante, cum ar fi seriozitatea, poate avea o valoare financiară, vizavi de credite. Adică o persoană cu o notorietate pozitivă teoretic ar trebui să plătească o dobândă bancară ceva mai mică decât cineva care nu are o experienţă în spate sau un track-record cunoscut.

R: Constataţi acest lucru?

Da. Sunt destul de convins că anumite discuţii cu băncile sunt mai relaxate din punctul lor de vedere pentru că ştiu ce am făcut, ştiu cum pun problemele, ştiu că în principiu dacă am promis ceva chiar ne străduim să ne ţinem de acele promisiuni. La sfârşitul zilei, acest factor este foarte important în contextul actual. O să auziţi bănci care o să vă spună cum firme intră în insolvenţă şi în faliment nu pentru că n-ar fi solid business-ul sau pentru că nu ar exista piaţă, ci pentru că managementul şchioapătă foarte tare şi refuză dialogul cu banca. Atunci când banca are un partener de discuţii serios, lucrurile arată cu totul altfel din punct de vedere al riscului bancar.

R: De la un nivel încolo de vizibilitate mai poţi evita asocierile negative?

Probabil că nu. Nu cred că sunt eu atât de notoriu încât să generez şi conotaţii negative, dar cu siguranţă că dincolo de un anumit punct, indiferent ce faci, poate fi interpretat şi negativ şi de presă şi de oricine altcineva.

R: Vizibilitatea aduce succes şi succesul vizibilitate. Sunteţi de acord? Aparent, odată ce ai devenit vizibil, nu mai poţi cădea prea tare.

Am auzit odată o vorbă foarte bună. Pe vremuri deveneau celebri oamenii de succes. În zilele noastre devin oameni de succes oameni care sunt celebri. O referire foarte bună, de exemplu, la Paris Hilton, care a devenit în primul rând celebră şi abia apoi a lansat produse şi a monetizat celebritatea respectivă. Mi-ar face plăcere să cred că fac parte din prima categorie, în sensul că, dacă am o mică notorietate, sper că ea e bazată pe ceea ce fac şi nu invers. Adică ceea ce fac nu se bazează pe notorietate, chiar dacă un renume bun pe piaţa business-ului îţi deschide uşile mai uşor şi îţi facilitează anumite activităţi.


interviu telefonic realizat la 11 mai 2010
by fedeme.ro

 
Ovidiu Şandor - un milionar de bun simţ
Sursa foto: jobshop.ro

Cele mai noi feţe


Răsvan Radu

Răsvan Radu

director general Unicredit Ţiriac Bank
PRO
2
CONTRA
4
Mişu Negriţoiu

Mişu Negriţoiu

director general ING Bank România
PRO
3
CONTRA
3
Florin Talpeş

Florin Talpeş

preşedinte Softwin
PRO
8
CONTRA
3

Cele mai noi comentarii

prea mult spus despre un text pentru un cantec... »
Si ar fi contat?... »
ambalaj... »
Autentificare:
Username:
Password:
Nu ai cont? Inregistreaza-te